sunnuntai 16. syyskuuta 2018

Dancing with your body and soul



”Tämä on minun hyppyni tuntemattomaan. Tämä on minun matkani. Tämä on minun elämäni.” 
Näin minä sanoin itselleni ja jäin kuuntelemaan vastausta. Sydän rinnassa takoi, kädet kosteina kaipasivat, jalat jo tanssilattialla minua veivät. Pää, se oli onneksi jo liian korkealla pilvissä. Järjellä ei ollut enää mitään sanottavaa, kun sydän niin kovasti tahtoi.


Minun vuoroni kirjoittaa kuluneesta viikosta


Edelliset kirjoitukset ovat olleet loistavan käytännönläheisiä ja kertoneet ensimmäisten viikkojemme tapahtumista konkreettisesti. Olen niin hullaantunut, että en tiedä osaanko sanoa tai ajatella mitään konkreettista, lupaan kuitenkin yrittää. Uuteen työjärjestykseen on alkanut pikkuhiljaa tottua. Päivät täyttyvät varsinaisten tanssituntien lisäksi kehonhuollollisista tunneista, Pilateksesta, tanssitietouden, anatomian ja improvisaation tunneista.





Keho alkaa pikku hiljaa hahmottua aivan erilaisena ruumiillisena kokonaisuutena anatomian, itsetutkiskelun ja erilaisten harjoitteiden myötä. Tanssitietouden myötä eteeni avautuu tanssitaiteen maailma kaikkine kummallisuuksineen. Tunnen imeväni vaikutteita kuin märkä sieni. Näillä tunneilla ajatukset lentävät herkästi tulevan soolon ja oman tanssitaiteellisen urankin suunnitteluun.



Tältä minusta tuntuu

Balettitunnin pitoharjoitukset tuntuvat lihaksissa parikin päivää.

Nykytanssitunnille päätän mennä ilman aivoja, jätän ne tanssisalin ulkopuolelle ja antaudun opettajan ohjeiden vietäväksi. Yritän olla ajattelematta, että minun pitäisi tanssia kahdella jalalla. Yritän tanssia koko kehollani hyödyntäen kehoni ja lattian suhdetta, siis painovoimaa. Tunnin jälkeen tunnen ihanan rentouden lihaksissani.

Jazz on huumannut minut, voisin vain tanssia ja tanssia…



On etuoikeus olla osa tälläista tanssiporukkaa. Tanssitaiteiden ryhmä on pieni, mutta pippurinen. Ryhmässä on hyvä ja luottamuksellinen ilmapiiri. Ja me muistamme pitää myös pieniä taukoja tanssin lomassa. Maltan tuskin odottaa seuraavaa tanssiviikkoa! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti